Aplicare SCAMPER sa rezolvi problema de afaceri

Exemplu practic de aplicare a metodei SCAMPER pentru rezolvarea unei probleme de afaceri.


Definire Problema sau Provocare: 

O cafenea are o scădere a numărului de clienți în ultimele luni, iar vânzările au scăzut semnificativ. Proprietarul dorește să găsească modalități de a-și revitaliza afacerea și de a atrage mai mulți clienți.


Citește Articole Conexe Metoda SCAMPER :



Aplicare tehnica SCAMPER:


S - Substitute (Înlocuiește):

  1. Cu ce altceva asemănător poți înlocui meniul actual pentru a oferi produse mai inovatoare și atrăgătoare?
  2. Există anumite ingrediente sau cafele speciale pe care le poți înlocui în rețete pentru a crea băuturi unice?
  3. Cum ar arăta atmosfera cafenelei dacă ai înlocui designul actual cu unul mai modern sau mai tematic?


C - Combine (Combină):

  1. Cum ai putea combina meniul de cafea cu opțiuni de gustări sau produse de patiserie pentru a oferi clienților o experiență completă?
  2. Poti combina cafeaua cu activități culturale, cum ar fi seri tematice sau evenimente muzicale, pentru a atrage un public mai larg?
  3. Cum ar fi să combini serviciul de livrare sau de comenzi online cu serviciul în cafenea pentru a ajunge la mai mulți clienți?



A - Adapt (Adaptă):

  1. Cum ai putea adapta programul cafenelei pentru a atrage clienți în diferite intervale de timp, de exemplu, cu oferte speciale în timpul orelor de vârf?
  2. Există evenimente sau sărbători locale la care cafeneaua poate participa și oferi promoții speciale pentru a atrage clienți noi?
  3. Poti adapta designul interior pentru a crea zone mai confortabile și atractive pentru clienți?


M - Modify (Modifică):

  1. Cum ai putea să modifici strategia de marketing pentru a atinge un segment de piață mai tânăr sau mai larg?
  2. Poti modifica politica de fidelizare a clienților, oferind beneficii sau reduceri speciale pentru clienții fideli?
  3. Cum ai putea să modifici prețurile produselor sau să oferi pachete promoționale pentru a crește vânzările?


P - Put to other uses (Folosește pentru alte scopuri):

  1. Poți să folosești cafeneaua pentru a organiza ateliere de degustare a cafelei sau cursuri de latte art pentru clienți?
  2. Cum ar fi să folosești cafeneaua ca spațiu de co-working în timpul zilei, pentru a atrage oameni care au nevoie de un loc de lucru și de o cafea bună?
  3. Poți să folosești cafeneaua pentru a găzdui evenimente private sau petreceri pentru grupuri sau companii?


E - Eliminate (Elimină):

  1. Care sunt elementele neesențiale din meniu sau din servicii pe care le poți elimina pentru a reduce costurile și a eficientiza operațiunile?
  2. Cum ai putea să elimini procese ineficiente din bucătărie sau din servirea clienților pentru a reduce timpul de așteptare?
  3. Poti să elimini anumite oferte sau promoții care nu au avut succes pentru a face loc pentru altele noi?


R - Rearrange or Reverse (Rearanjează sau Inversează):

  1. Cum arată programul și meniul cafenelei dacă ai inversa orele de funcționare sau ordinea serviciilor?
  2. Poti să rearanjezi mobilierul și decorul cafenelei pentru a crea un spațiu mai intim și mai primitoare?
  3. Cum ar fi să inversezi modul în care comunici cu clienții, oferind posibilitatea acestora să propună noi produse sau servicii?


Acestea sunt câteva exemple de întrebări pe care le poți explora folosind metoda SCAMPER pentru a rezolva o problema de afaceri. Fiecare întrebare te va ajuta să privești lucrurile din alte unghiuri de vedere. 

Vei putea astfel sa generezi idei noi și să găsești soluții inovatoare pentru revitalizarea cafenelei și atragerea mai multor clienți.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii
Participați la conversație

#buttons=(Accept !) #days=(220)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !

Contact form